maandag 4 maart 2013

Creatief met houten dieren


Ik ben dol op Pinterest!! Huh? Hoor ik nu de helft van jullie denken, Pinterest? Nog noooooit van gehoord! Maar de andere helft weet waarschijnlijk precies waar ik het over heb want.... Pinterest is bijzonder verslavend. Zodra ik een vrij minuutje heb (wat als moeder van 2 zoontjes en als hulpje van een webwinkel eigenaar niet bijzonder vaak voorkomt) ben ik al snel op Pinterest te vinden, zeker nu ik ook de Pinterest-app op mijn telefoon heb geïnstalleerd (heel handig tijdens nachtvoedingen ).

Een paar weken geleden kwam ik een bijzonder leuk idee tegen voor onze houten hertjes van Holztiger. Zo leuk, dat moest uitgevoerd worden en dus gingen we vorig weekend aan de slag.

Eerst haalden we een grote plank bij de bouwmarkt (wij kozen voor een onbehandelde en nog niet afgeschuurde plank voor een natuurlijker effect). De plank was twee cm dik. Hier zaagden we 4 plankjes van, 2 van 50 cm lang en 2 van 54 cm lang.


Met een schuurpapiertje haalden we het scherpe van alle kantjes zodat we geen splinters zouden krijgen bij het aanraken.





Daarna schroefden we de planken aan elkaar zodat er een frame ontstond van 54 x 54 cm (aan de buitenzijden).




Tijd voor het leuke werk! Samen met de twee zonen ging ik op pad om takken te zoeken voor ons bos. Grote zoon hielp fanatiek met het vinden van takken.





Terwijl de jongste zoon aan het multitasken was en zowel een dutje deed alswel de gevonden takken voor ons bewaarde.











Eenmaal weer thuis werden de takken afgetekend en op maat gezaagd zodat ze klem kwamen te zitten tussen het frame (wij hebben zelf geen lijm of spijkers gebruikt om de takken op hun plek te houden).



De takken werden zo geplaatst dat er een mooi bos ontstond met uitlopende takken bovenaan en onderaan de rechte stukken als stammetjes.



Als laatste voegden we 2 houten herten toe en .... klaar!!


4 opmerkingen:

  1. Leuk leuk leuk. Wat een creatieve familie, gezellig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een eenvoudig maar super leuk idee!!! Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tineke van Boetzelaer26 maart 2014 om 22:52

    Als het hout gaat drogen, krimpt het. Dan heb je weer allemaal losse takjes liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tineke, natuurlijk kun je wanneer de takjes los lijken te laten een druppel lijm gebruiken, dan blijven ze zeker op hun plek.

      Verwijderen