zondag 14 oktober 2012

Nieuw: qwirkle travel bij houtspel

Gisteren schreef ik al over onze nieuwe aanwinst: qwirkle. Naar mijn bescheiden mening een van de leukste spelletjes die bestaat.

Een van de grote voordelen vind ik persoonlijk dat dit spel ook heel goed met zijn tweeën te spelen is, wat het gelijk een ideaal vakantie-spel maakt. Maar ja, aangezien het gewone qwirkle-spel bestaat uit grote, stevige stenen betekend het dat het geheel ook aardig groot wordt om mee te nemen. Niet erg handig als een normale vakantie meestal bestaat uit lichtgewicht te gaan kamperen.....

Daarom besloten een vriendin en ik een paar jaar geleden om zelf een reis editie van qwirkle te gaan maken. Uit foam knipten we 108 (x2; mijn vriendin, net zo verslaafd als ik, wilde ook een eigen editie) vierkantjes. Toen maakten we 6 stempels en kozen 6 kleuren verf en stempelen maar. Het resultaat was een prachtige editie die keurig in een etui meegenomen kon worden. Perfect zou je denken..... Helaas, 1 ding hadden we over het hoofd gezien. Lichtgewicht kamperen betekent lekker buiten leven en natuurlijk ook buiten spelletjes doen. En hoewel ons qwirkle-setje erg klein was geworden was het ook erg licht geworden. Oftewel: een windvlaag, 1 keer niezen of zelfs te hard lachen en al onze net neergelegde qwirkle steentjes vlogen de lucht in. Toch niet zo'n succes dus.

Gelukkig heeft de producent van qwirkle hetzelfde gedacht als wij een paar jaar geleden en een paar maanden geleden is qwirkle travel op de markt gebracht! De blokjes zijn van hout (dus waaien niet weg) en het geheel zit, net als bij onze eigen versie, in een handig etui. Ik weet al wat op mijn 5 december lijstje bovenaan staat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten