donderdag 6 september 2012

Houtspel wordt geïnterviewd door meneer Simmering


Ken je de website van meneer Simmering al? Meneer Simmering blogt regelmatig over creatief ondernemerschap. Een zeer interessante blog met daarop ook soms een interview met een ondernemer en vandaag waren wij aan de beurt!
Ben je benieuwd hoe meneer Simmering ons heeft beschreven? Lees dan hier onder of breng een bezoekje aan meneer Simmerings blog (en als je daar bent, neem dan ook eens een kijkje in meneer Simmerings webshop vol met fantastische hebbedingen waar je geen genoeg van kan krijgen!).

Passie voor hout…

6 september 2012


Elmar Jansen is 31 jaar en sinds 2 jaar vader van een zoontje. Na zijn middelbare school heeft hij aan het Hout-en Meubileringscollege gestudeerd.
Hij is afgestudeerd als meubelmaker en houten botenbouwer.
Hij is andere dingen gaan doen maar het hout bleef trekken: “Vandaar dat ik vorig jaar gestart ben met mijn eigen webwinkel: www.houtspel.nl.”
Houten speelgoed is helemaal niet ouderwets volgens Elmar.
“Ik vind dat houten speelgoed tijdloos is. Ik vind het een geweldig idee dat de dingen waar mijn zoontje nu mee speelt over 30 jaar gebruikt kunnen worden door mijn kleinkinderen en ik geniet er ook heel erg van om mijn zoon te zien spelen met het speelgoed waarmee ik opgegroeid ben.”

Eigentijds, voor jong en oud

Volgens Elmar heeft het speelgoed van Houtspel door zijn vorm- en kleurgebruik een eigentijds uiterlijk. “Ik merk dat dat iedereen aanspreekt: Jong én oud.”
Natuurlijk heeft Houtspel een eigen blog en ook is Houtspel te vinden via Facebook en Twitter. Eens per 2 maanden gaat er een nieuwsbrief uit en sinds kort wordt er ook met Pinterest gewerkt.
“Door informatie te geven en te inspireren proberen we mensen via deze kanalen enthousiast te maken voor ons speelgoed. En dat is simpel, gewoon omdat we het zelf zulke geweldige producten vinden.”

Direct contact met klanten
Naast deze digitale media staat Houtspel op verschillende braderieën zodat er ook direct contact is met de klanten.
Het doel van de website is om mensen enthousiast maken voor het speelgoed! “We willen mensen laten zien dat houten speelgoed kinderen blijft boeien.”
“Kinderen kunnen er enorm van genieten zelf hun creativiteit te gebruiken en bijvoorbeeld een houten regenboog de ene dag als telefoon en de dag erna als brug of tunnel te gebruiken.”


Genieten voor kinderen en ouders

Voor ouders is het genieten tweeledig, aldus Elmar: “Genieten omdat de kinderen spelenderwijs leren en genieten omdat veel van de producten ook perfect dienst doen als decoratie.”
Elmar is de webwinkel puur begonnen uit enthousiasme voor de producten. “Ik merk dat ik de zakelijke kant niet altijd even leuk vind. Ik wil graag mensen bereiken om ze op mijn producten te wijzen maar ik vind het lastig om mensen mijn producten ‘op te dringen’ als het ware. Ik merk dat ik soms wat agressiever moet worden om mijn producten aan de man te brengen.”

Houtspel topper

Een van de toppers van houtspel is de houten regenboog van Grimm’s. De vormgeving is heel simpel maar hij is ‘O zo leuk’ en door zijn maat biedt hij eindeloze mogelijkheden voor kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten