woensdag 6 juli 2011

De mooiste (houten) regenboog

Van oudsher is de regenboog een opvallend en een intrigerend ding. Ik kan mij nog vele malen herinneren dat en vooral waar ik een regenboog gezien heb. Die keer dat er een regenboog boven ons huis stond. Die keer dat we op vakantie in Duitsland waren en we maar liefst 2 regenbogen boven elkaar zagen.

Een paar maanden geleden kwam daar nog een regenboog bij: de houten regenboog van Grimm’s.

Als volwassene was ik er gelijk dol op. Natuurlijk leek hij me heel leuk voor mijn zoontje maar ik moet bekennen, voor mezelf leek hij me ook heel leuk. Gelijk probeerde ik mijn vrouw te overtuigen dat de beeldjes best van het dressoir konden en dat daar dan deze regenboog heel mooi zou staan (iets wat ook mijn schoonzus dacht, zie de foto).

Maar ik zag ook gelijk de mogelijkheden die je als kind met dit speelgoed  hebt. Je kan natuurlijk de kleuren op elkaar stapelen tot je de regenboog hebt maar je kan ook alle bogen los halen en dan komen de mogelijkheden echt tot hun recht. Zo heeft mijn zoontje laatst uren samen met een vriendje met de regenboog zitten spelen. Snel hadden de heren door dat je een autootje erg leuk heen en weer kan laten rijden op de binnenkant. Ook werden de aparte delen van de regenboog op de mooiste manieren gestapeld.

Het werd me snel duidelijk dat als ze nog wat ouder zijn (ze zijn nu zo’n anderhalf) dat de mogelijkheden alleen maar groter worden. Wat een heerlijk vooruitzicht........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten